Legrissebb bejegyzések

Híradó:

Mivel elég anarchista módon irogatok (nem időrendben), így a kézenfekvő modul (Recent Post) nálam nem műkődik, a legfrissebb bejegyzések nem a legújabb események. Emiatt hoztam létre ezt a kis beköszönőt, ahova belinkelem a legutóbbi bejegyzéseim, itt láthatjátok frissült-e valamivel a blog.

Picasara felraktam egy videot Abuék koncertjéről amit Csabi vett fel, amíg én Sanyan nyaraltam:
Abuék koncertje (2011.02.09.) Hozzáadva: 2011.03.02.

Idősorrenben haladok most, így nem adok ide linkeket.

2010. május 20., csütörtök

Pank-rok

Tegnap este mikor éttermet kerestünk a magyar kollégámmal és a tolmáccsal, a szállodával párhuzamos utcában láttam egy kis gitárboltot, de nem akartam feltartani a többieket, így csak megjegyeztem, hogy majd egyik nap benéznék oda. Nem kellett sokat várni, a mai vacsora után Mr. Yanggal (pekingi irodából) betértünk felmérni az árakat. Egy akusztikus gitár 450 jüanba (13500 Ft) került. Megkérdeztem mennyi a Fender, azt hittem csillagászati ára lesz, de 1400 jüant (42000 Ft) mondott az eladó. Gondoltam magamban, ez úgy Fender, ahogy én Jimi Hendrix vagyok és mosolyogva hátrébb léptem. J Kérdezték ki akarom-e a próbálni, szabadkoztam, hogy nem ittam még semmit, meg ezer éve nem játszottam már, mire Mr. Yang majdnem elrohant sörért. J Jött a következő kérdés, hogy milyen stílust szeretek:

 -  Pank-rok.

Kikerekedett szemek.

- Paaank rok.

Tolmácsomnak halvány lila gőze sincs mi az, az eladó meg nem érti (amúgy kb. 20 éves srác). Ejj, miként magyarázzam el.?

-  Grín Déj! (próbáltam artikulálni)

Láttam a felcsillanó fényt a szemeiben, amire gyorsan reagáltam, széttárt ujjakkal felfele kezemet a fejem tetejére raktam.

 -  Ahá pank rok (mosolyodott el az eladó)

Úúúú, vazze, én is ezt mondtam, na mindegy. Nagyon megörültünk egymásnak, hogy végre rájöttünk és kiderült neki is tetszik, egyedül csak a tolmács állt értetlenül, fogalma sem volt miről társalgunk. Főleg mikor jött a meglepő kérdés az eladótól: Ska?
Micsoda? Ska? Tudod, mi az a ska? Hát persze, hogy szeretem! Ez hihetetlen, eljövök Kína egyik szegletébe, ami nem túl sűrűn lakott „kisváros” az itteni léptékeket tekintve, első utam során ami egy gitárboltba vezet belebotlok egy ska-t, punkot kedvelő srácba! Gyorsan megérdeklődtem, hogy van-e kínai ska, mert ha igen, akkor nekem kell. Válasza nem lepett meg: nagyon kevés van és szinte csak Pekingben kapható a lemezük. Remélem majd tudnak nekem szerezni később, nagy csemege lesz. J
A srácnak eszébe jutott valami, előkapott egy cd-t, amit a barátjától kapott kölcsön, megmutatta, hogy ismerem-e: Rancid. Majdnem seggre ültem. Ilyen nincs. Az egyik kedvenc punk zenekarom legutolsó lemezét dugják az orrom elé a „kommunista” Kínában. Mi jöhet még ezek után? A gitározás. J Gyorsan a kezembe nyomtak egy akusztikus gitárt, de látták, hogy nem áll kényelmesen, így megragadtak egy elektromosat és felinvitáltak egy rozoga lépcsőn az emeletre, ahol egy kis mini próbaterem fogadott: dobszerkó, 2-3 erősítő. Bedugták a gitárt és a kezembe nyomták. Mit tud ilyenkor a szerencsétlen, ezer éve nem gitározó, szégyenlős ember tenni? Visszanyúl a minden zene gyökerét jelentő blues-hoz és elkezd egy alapot nyomni. Az eladó leült a dob mögé, kicsit fülelt, aztán elkezdett dobolni. Ezzel persze engem teljesen összezavart, így gyorsan abba is hagytam. Utána próbálkoztam még 1-2 dalrészlettel, ami eszembe jutott, szerencsétlen mire rájött mit játszok és csatlakozott volna én már be is fejeztem. J Megkértem őket had járjak hozzájuk hetente 1x gyakorolni, aminek nagyon örültek. Miután kiderítettem, hogy van zenekaruk is, látatlanban (hallatlanban) is meghívattam magam a koncertjükre, ha lesz. Mindegy mit játszanak, élménynek jó lesz. J

4 megjegyzés:

  1. Ahogy elkezdtem olvasni az utolso mondatot, mar aszittem meghivattad magad a zenekarukba gitarosnak. :) De talan majd legkozelebb...
    pusszancs addig is,mig megyunk latogatni!
    Zsu

    VálaszTörlés
  2. azóta nem volt időm gitározni :(

    viszont meg van a "saját" lakás, jöhettek nyugodtan, bőven van hely, majd ha lesz netem és időm, akkor töltök fel képeket a lakásról (mára ígérték a netet)

    VálaszTörlés
  3. hehe, végre volt rá időm, hogy beleszagoljak!
    Tobe! kínai Ska-ért nem kellett volna olyan messze utaznod, adtam volna, ha kérsz!
    Szóval egy kínai gyártmányú Fenderrel fogsz hazajönni? :)

    VálaszTörlés
  4. Ha a kollégám, Csabi meg nem veszi előlem :)

    Így anonym nem tudom kitől kellett volna kérnem a kínai ska-t :)

    VálaszTörlés